Jay Taph
I'm JayTaph. I break things.
Max :verified:
2024-12-11 09:22:37
@martijn Ik vermoed dat ik daar ook ongeveer op zou uitkomen, ja. Iets dat voortborduurt op die fedi-proxy die ik nu heb en die een status-id vereist, iets wat een beetje onhandig is met een statistische site-generator. Ik denk aan iets op URL-basis, net als Isso.
Ik laat het allemaal nog even sudderen, eigenlijk heb ik helemaal geen tijd om hiermee bezig te zijn totdat mijn wegverhuizing bij TransIP eens rond is...
Max :verified:
2024-12-11 08:10:19
@lauriewired HJKL are right there, ready to be found by Bill Joy.
Max :verified:
2024-12-11 07:49:52
@nyquildotorg dude needs help...
Max :verified:
2024-12-11 07:44:08
@ChrisAalberts vooral de "vrij linkse kant" is het niet eens met "vrij rechtse ideeën," dat kon natuurlijk ook niemand zien aankomen.
Ook een hoog "we betreuren de ontstane ophef"-gehalte, trouwens.
Max :verified:
2024-12-11 07:56:36
@rini does it come with an editor and a mail client, though?
Max :verified:
2024-12-10 11:04:52
@martijn klopt, maar dat vind ik geen drama, dat kan een PHP-scriptje zijn, net als de status-met-context-proxy.
Hier implementeert iemand het met Hugo (yay!) en dotnet (nay!), en @Edent heeft er eentje in PHP. Opties genoeg. 😁
Max :verified:
2024-12-10 10:07:01
@ifixcoinops Before, during, or after ownership?
Max :verified:
2024-12-10 07:00:39
@martijn ja, ik zit nog steeds die kant op te lezen, het schijnt met een ssg zoals Hugo ook te kunnen (in ieder geval zenden). Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
Max :verified:
2024-12-09 10:21:09
We doen weer eens een klein, nerderig experimentje: Fediverse als comment engine! #blogpost
Max :verified:
2024-12-08 05:28:02
@JuxGD @gotosocial yeah, had an account on a Mastodon instance that had a bit of an outage at some point (I believe they're doing quite fine, now), which prompted me to try this out, and the rest is history. 😁
Max :verified:
2024-12-07 11:40:22
@JuxGD I'm running @gotosocial as a single-account server, in a container on my server, and it typically takes some 200mb RAM, a few CPU cycles and some 15GB of disk space. It has quite modest requirements and it works quite well.
Max :verified:
2024-12-07 11:29:21
@garpu @ParadeGrotesque everybody on RHEL/Rocky/Alma 8, for starters. Those ship with 4.18 (with a ton of back ports, no doubt, but still).
Max :verified:
2024-12-07 10:12:13
@mxrn @Edent this was my thought, as well. Sure, some mammoths (ha) like mastodon.social might make it into a top-something, but the long tail will always remain practically invisible.
As for the insights — yeah, I wouldn't mind being able to tell where traffic is coming from, but I also understand how this is no longer self evident. Referrer logs were being abused by spammers years ago...
Max :verified:
2024-12-07 07:04:51
@matuzo Yes*, I cannot type. Must be the JavaScript.
Max :verified:
2024-12-07 07:03:00
Max :verified:
2024-12-06 10:49:03
@kakkoyun I'm going to need some specs! 😂
Max :verified:
2024-12-06 07:54:15
@marlies it is, indeed, very nice, and I believe there are plans to open source it.
Max :verified:
2024-12-06 06:49:26
@Zjaan te gek voor woorden dat het überhaupt overwogen wordt. Getekend.
Max :verified:
2024-12-06 06:57:19
@kestral @nextcloud oh, that's a separate thing, yeah. This one, although anything SMTP+IMAP works, of course. There's a client in NextCloud, although it's fairly basic. I do a lot of mail reading on my phone or in Thunderbird.
Max :verified:
2024-12-05 06:22:59
@f4grx @web3isgreat I'm surprised they still manage to find marks for the scam, these days...
Max :verified:
2024-12-05 06:05:21
@fitzscott @bruces haha, yeah, that one had me making strange faces and stranger sounds!
Max :verified:
2024-12-04 06:42:58
@researchfairy @c0debabe @thegibson are you sure about that? I think most people would not like every post to lose all interactions (boosts, replies, likes, but also "threads" as those are just replies) and so on. If it's just for your personal perusal, sure, but in that case you might as well jut grab a data dump or something. Or am I missing something? Maybe we're thinking of very different target demographics?
Max :verified:
2024-12-04 06:37:49
@ReneDamkot @anantagd het helpt niet dat de gemiddelde serverruimte ongeveer nul raampjes heeft...
Max :verified:
2024-12-04 06:28:29
@kestral @nextcloud + "I personally" at the start there, somewhere... Typing is hard.
Max :verified:
2024-12-04 06:26:54
@kestral like Nextcloud /cc @nextcloud
Max :verified:
2024-12-03 06:34:58
@c0debabe @thegibson @researchfairy not sure if they can, it's a bit of a tricky issue to "move" posts with URLs that are stored on other instances, I'm not sure activitypub has a thing for that...
Max :verified:
2024-12-02 12:26:46
@agwa The most open* operating system
*open to traffic interception
Max :verified:
2024-12-01 04:41:51
Max :verified:
2024-12-01 03:58:35
@martijn vooral lastig in een omgeving waar iedereen kippig is, natuurlijk.
Max :verified:
2024-12-01 03:49:33
@ronald48 tDit is een Microserver](https://support.hpe.com/connect/s/product?language=en_US&kmpmoid=5379860), HP heeft dat ding nou eenmaal zo genoemd. 😅 Dat ik een bay vrij wil hebben voor een SSD heeft trouwens ook wel een reden, ik gebruik het ding nu op een manier die niet helemaal ondersteund wordt, en de SSD hangt nog aan een SATA2-poortje, ook.
Max :verified:
2024-12-01 09:02:20
@stroobl Rijbewijs afpakken, verbranden, en niet meer teruggeven. Ga maar met het OV, daar kun je zonder gevaar met je telefoon spelen.
Max :verified:
2024-12-01 08:59:55
Die keer dat ik eens een harddisk in mijn server verving. #blogpost
Max :verified:
2024-12-01 07:35:27
Is er trouwens ook een haantje de achterste?
Max :verified:
2024-11-30 04:57:37
@frank ik had ze vandaag, wegens een kinderfeestje. Kam Sint Pannekoek vast mee leven...
Max :verified:
2024-11-30 10:43:31
@annehargreaves @neil in my experience, any question that starts with "could you just..." ends up being anything but "just...".
Max :verified:
2024-11-30 10:18:55
@ShadowmakerSdR ik kan me zo voorstellen dat je berichten niet alleen op jouw instance staan, maar ook op alle instances van al jouw volgers.
Tenzij ik me vergis, werkt activitypub een beetje als een mailinglist, jij post (stuurt) een bericht, en al jouw ontvangers krijgen die in hun inbox (tijdlijn).
Max :verified:
2024-11-29 09:51:25
Max :verified:
2024-11-29 01:37:56
@Tijn @ReneDamkot dat was ook mijn eerste gedachte, ja, dat was sowieso al middelmatige bagger. 🤣
Max :verified:
2024-11-29 10:03:53
@ShadowmakerSdR Wat mij enorm heeft geholpen, is om veel mensen te volgen, zodra ze ook maar een beetje "interessant" lijken. Die mensen hebben interacties met weer andere mensen, die je ook weer kunt volgen. Er zijn ook tags zoals #followfriday en sites als fedi.directory, en op mastodon.nl kun je altijd eens de locale tijdlijn kijken, of in de directory.
In eerste instantie gewoon niet te kieskeurig zijn; op die manier krijg je een tijdlijn met wat inhoud erin, en kun je eventueel ook weer wat gaan schiften — ontvolgen is prima, niemand gaat er dood aan.
Het kost wat meer werk dan wanneer een algoritme het voor je doet, maar uiteindelijk is het resultaat wel beter.
Max :verified:
2024-11-29 09:54:11
@setto @aral @JackTheCat Welllllll theoretically, it should be possible for all those users to move networks and keep their graph intact, but yeah, it'd be a major hassle and something every user would have to do for themselves. And that's assuming both platforms support it.